Przedstawiamy 7 wskazówek jak zmniejszyć wydatki, a jednocześnie poprawić skuteczność promocyjno–wizerunkową sponsoringu.
1. Bądź sponsorem, a nie „dobrym wujkiem”
Zdefiniowanie sponsoringu z uwzględnieniem uwarunkowań prawnych oraz wyznaczenie celów prowadzenia działalności sponsoringowej mogą zapewnić osiągnięcie wymiernych korzyści ekonomicznych zarówno w obszarze marketingowym jak i wspierającym sprzedaż towarów lub usług sponsora.
2. Wybieraj tylko to, co niezbędne
Strategia sponsoringu i wynikający z niej plan prowadzenia działalności sponsoringowej umożliwiają wyznaczenie kierunków sponsoringu, które są zgodne z misją i wizją firmy, a także dostosowanie ich do realnych potrzeb sponsora.
3. Sprawdzaj, ile to naprawdę warte
Weryfikacja rzeczywistej wartości oferowanych sponsorowi świadczeń sponsoringowych pozwala ocenić czy oczekiwany od firmy wkład finansowy pokrywa się z wartością proponowanej promocji.
4. Zrezygnuj z tego co robiłeś, jeżeli się nie opłaca
Sprawozdanie z wykonania umowy sponsoringowej pozwala na wyeliminowanie działań sponsoringowych w których wyznaczone przez strategię cele osiągane są zbyt wysokim kosztem lub które można osiągnąć w inny, tańszy sposób.
5. Targuj się
Rekomendacje do negocjacji z podmiotami sponsorowanymi pozwalają na dostosowanie budżetu sponsoringowego do poziomu zapewniającego optymalną efektywność i pozwalają uniknąć ryzykownych inwestycji.
6. Sprawdzaj, na co wydajesz pieniądze
Skonstruowanie modelu struktury budżetu sponsoringu, który uwzględnia poziom satysfakcji zwrotu z inwestycji sponsoringowej, pozwala osiągnąć sponsorowi korzyści i zabezpiecza przed podejmowaniem działań które mogą okazać się nieefektywne.
7. Nie przyjmuj niczego na „słowo honoru”
Weryfikacja sprawozdań z wykonania świadczeń sponsoringu dostarczanych sponsorowi przez podmiot sponsorowany pozwala na wiarygodną wycenę ich wartości, a w konsekwencji kontrolę rzetelności wykonania umowy sponsoringowej.