Szkolenia

Liczba ofert, propozycji współpracy, wniosków i petycji o wsparcie finansowe, które trafiają do polskich i zagranicznych firm liczona jest w tysiącach rocznie. Propozycje sponsoringu składają właściwie wszyscy - od pomysłodawców lokalnych projektów w rodzaju międzyszkolnych zawodów, poprzez krajowe związki sportowe. Od  amatorskich kółek teatralnych, po największe instytucje kulturalne w Polsce.

Przed podjęciem działań sponsoringowych należy jednak ocenić wiarygodność oferty sponsoringu rozumianą jako sprawdzenie czy oczekiwany wkład finansowy pokrywa się z wartością promocji oraz wskazanie tych elementów, które mają wpływ na skuteczność prowadzonych działań w odniesieniu do strategicznych celów komunikacyjnych sponsora.

Oferujemy Państwu szkolenie mające na celu budowanie kompetencji w zakresie identyfikowania potencjalnych zagrożeń oraz ewaluacji zawyżonych oczekiwań finansowych zawartych w ofertach sponsoringu.

Szkolenie przeznaczone jest dla:

  • Członków Rad Nadzorczych spółek prowadzących działalność sponsoringową
  • Członków zarządów spółek prowadzących działalność sponsoringową
  • Przedstawicieli departamentów komunikacji, sponsoringu, marketingu i eventów
  • Urzędników departamentów nadzoru właścicielskiego nad spółkami z udziałem Skarbu Państwa

 

Podczas szkolenia uczestnicy będą mieli możliwość rozwinąć umiejętności w zakresie:

  • Uwarunkowań prawnych związanych z oceną ofert sponsoringowych
  • Wskaźników marketingowych wykorzystywanych w ocenie ofert sponsoringowych
  • Metodologii ocen ofert sponsoringowych
  • Wyceny poszczególnych rodzajów praw i świadczeń wynikających z ofert sponsoringowych
  • Rozwiązań technologicznych związanych z oceną ofert sponsoringowych


Zakres szkolenia:

  • Omówienie przykładowych ofert sponsoringowych wraz z ich wieloaspektową analizą
  • Świadczenia i prawa sponsoringowe - korzyści i ryzyka wynikające z zobowiązań oferowanych sponsorowi
  • Realna wartość sponsoringu – skuteczność i efektywność promocji oferowanej sponsorowi w zamian za wkład finansowy
  • Zagrożenia wynikające z nierzetelnych informacji zawartych w ofercie sponsoringowej
  • Oczekiwany od sponsora wkład finansowy vs. struktura budżetu sponsorowanego projektu
  • Rozwiązania metodologiczne i technologiczne służące kompleksowej i wiarygodnej ocenie opłacalności oferty sponsoringowej

 

Informacje o szkoleniu:

Szkolenie ma charakter zamknięty, organizowane jest w siedzibie klienta dla grup od 5 do 15 osób.

Czas trwania szkolenia wynosi 6 godzin, z dwiema przerwami po ok 20 minut.

W celu uzyskania informacji dotyczących ceny prosimy o kontakt na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Publikacje

Jak oszczędzić na sponsoringu

Przedstawiamy 7 wskazówek jak zmniejszyć wydatki, a jednocześnie poprawić skuteczność promocyjno–wizerunkową sponsoringu.

Zagadnienia prawne sponsoringu - Część I.

Świadczenia czy prawa - czyli za co płaci sponsor? Sponsorowanie ma na celu promocję. Cechuje się więc zamiarem promocyjnym sponsora. Nie działa on altruistycznie tylko w celu promocji własnych dóbr, istotnych z punktu widzenia siły atrakcyjnej jego samego lub jego produktów. Przedmiotem promocji wynikającej ze sponsorowania może być nazwa, firma, działalność, towar lub usługa, znak towarowy lub inne oznaczenie indywidualizujące. 

Dobre praktyki w zakresie prowadzenia sponsoringu sportu przez spółki z udziałem Skarbu Państwa (SSP)

Kancelaria Prezesa Rady Ministrów 22-04-2025r. opublikowała „Dobre praktyki w zakresie prowadzenia sponsoringu sportu przez spółki z udziałem Skarbu Państwa (SSP)”, przygotowane przez Ministerstwo Aktywów Państwowych. Celem wytycznych jest ujednolicenie zasad sponsoringu sportowego, by był on przejrzysty, długoterminowy i neutralny politycznie. Sponsoring ma przynosić korzyści spółkom oraz wspierać rozwój polskiego sportu, uzupełniając działania Ministerstwa Sportu i Turystyki.

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.