Szkolenia

Liczba ofert, propozycji współpracy, wniosków i petycji o wsparcie finansowe, które trafiają do polskich i zagranicznych firm liczona jest w tysiącach rocznie. Propozycje sponsoringu składają właściwie wszyscy - od pomysłodawców lokalnych projektów w rodzaju międzyszkolnych zawodów, poprzez krajowe związki sportowe. Od  amatorskich kółek teatralnych, po największe instytucje kulturalne w Polsce.

Przed podjęciem działań sponsoringowych należy jednak ocenić wiarygodność oferty sponsoringu rozumianą jako sprawdzenie czy oczekiwany wkład finansowy pokrywa się z wartością promocji oraz wskazanie tych elementów, które mają wpływ na skuteczność prowadzonych działań w odniesieniu do strategicznych celów komunikacyjnych sponsora.

Oferujemy Państwu szkolenie mające na celu budowanie kompetencji w zakresie identyfikowania potencjalnych zagrożeń oraz ewaluacji zawyżonych oczekiwań finansowych zawartych w ofertach sponsoringu.

Szkolenie przeznaczone jest dla:

  • Członków Rad Nadzorczych spółek prowadzących działalność sponsoringową
  • Członków zarządów spółek prowadzących działalność sponsoringową
  • Przedstawicieli departamentów komunikacji, sponsoringu, marketingu i eventów
  • Urzędników departamentów nadzoru właścicielskiego nad spółkami z udziałem Skarbu Państwa

 

Podczas szkolenia uczestnicy będą mieli możliwość rozwinąć umiejętności w zakresie:

  • Uwarunkowań prawnych związanych z oceną ofert sponsoringowych
  • Wskaźników marketingowych wykorzystywanych w ocenie ofert sponsoringowych
  • Metodologii ocen ofert sponsoringowych
  • Wyceny poszczególnych rodzajów praw i świadczeń wynikających z ofert sponsoringowych
  • Rozwiązań technologicznych związanych z oceną ofert sponsoringowych


Zakres szkolenia:

  • Omówienie przykładowych ofert sponsoringowych wraz z ich wieloaspektową analizą
  • Świadczenia i prawa sponsoringowe - korzyści i ryzyka wynikające z zobowiązań oferowanych sponsorowi
  • Realna wartość sponsoringu – skuteczność i efektywność promocji oferowanej sponsorowi w zamian za wkład finansowy
  • Zagrożenia wynikające z nierzetelnych informacji zawartych w ofercie sponsoringowej
  • Oczekiwany od sponsora wkład finansowy vs. struktura budżetu sponsorowanego projektu
  • Rozwiązania metodologiczne i technologiczne służące kompleksowej i wiarygodnej ocenie opłacalności oferty sponsoringowej

 

Informacje o szkoleniu:

Szkolenie ma charakter zamknięty, organizowane jest w siedzibie klienta dla grup od 5 do 15 osób.

Czas trwania szkolenia wynosi 6 godzin, z dwiema przerwami po ok 20 minut.

W celu uzyskania informacji dotyczących ceny prosimy o kontakt na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Publikacje

Jak oszczędzić na sponsoringu

Przedstawiamy 7 wskazówek jak zmniejszyć wydatki, a jednocześnie poprawić skuteczność promocyjno–wizerunkową sponsoringu.

Zagadnienia prawne sponsoringu - Część II.

Sponsor czyli kto? Sponsoring jest odpłatnym przysporzeniem majątkowym, dokonywanym przez określony podmiot gospodarczy (sponsora) na rzecz wybranej osoby fizycznej, organizacji, instytucji lub innej struktury prawnej (sponsorowanego) w celu wykonania przez nią czynności wykazanych w umowie sponsoringowej. Samo pojęcie sponsorowania lub sponsoringu pojawia się w wielu aktach prawnych. O sponsoringu mowa jest przykładowo w Ustawie z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości [ ... ]

Ocena wpływu promocji sponsoringowej na sprzedaż

Monitoring wystąpień marki w mediach  pozwala ocenić przybliżoną wartość ekspozycji marki sponsora wyrażoną w pieniądzu. Z wartości tej nie wynika jednak czy odbiorca miał kontakt z ekspozycją i czy miała ona wpływ na jego decyzje zakupowe. Wskaźnik  ocenia czwarty etap oddziaływania promocji, w którym można wpływać na aktywizację i wsparcie sprzedaży towarów lub usług sponsora.

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.