Szkolenia

Efektywność sponsoringu czyli stosunek nakładów finansowych do osiągniętych korzyści promocyjnych mierzono dotychczas w obszarze odbioru medialnego oraz bezpośredniego uczestnictwa (odbioru pozamedialnego). Postęp technologiczny, który dokonał się w ostatnich latach stworzył nowe obszary oddziaływania sponsoringu oraz narzędzia komunikacji z odbiorcą. Daje to nowe możliwości, szczególnie istotne w przypadku projektów realizowanych przy ograniczonym udziale mediów tradycyjnych np. w obszarze kultury, wydarzeń specjalnych oraz sportu nieprofesjonalnego.

Innowacyjne rozwiązania wymuszają jednak inne spojrzenie na ocenę działań sponsoringowych. Wynika to z faktu, że próby dostosowania tradycyjnych metod pomiaru efektywności do nowoczesnych realiów nie sprawdzają się. „Ekwiwalent reklamowy” odnosi się bowiem do kwestii zasięgowych, a pomija wartość relacji z odbiorcą, która jest najcenniejszym walorem sponsoringu, ze względu na bezpośredni związek ze sprzedażą.

Zapraszamy do udziału w szkoleniu „Wpływ nowych mediów i technologii na efektywność sponsoringu”, które pomoże Państwu oszacować potencjał prowadzonych projektów sponsoringowych.

  1. Tradycyjne metody pomiaru efektywności sponsoringu w realiach nowych technologii
    1. Nowoczesne nośniki treści a percepcja odbiorców.
    2. Nowe media - stare wskaźniki pomiaru.
      • AMR - czyli gdzie się podziała widownia?
      • Ekwiwalent mediowy - czyli logotypy których nikt nie zauważa.
    3. Tradycyjne metody pomiaru zwrotu z inwestycji sponsoringowej a rzeczywista wartość świadczeń w obszarze digital (aplikacje mobilne, social media, marketing internetowy).
    4. Dopasowanie marki i jego wpływ na efektywność sponsoringu czyli nie każdy sportowiec lub artysta to dobry influencer. 

  2. Wartość relacyjna sponsoringu - nowa jakość pomiaru efektywności
    1. Rzeczywiste i potencjalne korzyści z budowania relacji przez sponsora ze środowiskami ważnymi z punktu widzenia firmy.
    2. Co przynosi korzyści -  ekspozycja logotypu czy aktywne zaangażowanie marki?
    3. Tradycyjne metody budowania relacji - istotne działanie, ograniczone możliwości.
    4. Nowe  media - nowe metody budowania relacji.
    5. Wartość relacyjna sponsoringu - cenny profit sponsoringu wyrażony w pieniądzu.

 
Szkolenie ma charakter zamknięty.
Szczegółowych informacji udzielamy po zapytaniu mailem na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Publikacje

Sponsoring pod państwową kontrolą – część I

Analiza prawna wprowadzenia "Dobrych praktyk w zakresie prowadzenia działalności sponsoringowej przez spółki z udziałem Skarbu Państwa".

Dobre praktyki w zakresie prowadzenia działalności sponsoringowej przez spółki z udziałem Skarbu Państwa

Ministerstwo Skarbu Państwa i Ministerstwo Sportu i Turystyki opracowały dokument „Dobre praktyki w zakresie prowadzenia działalności sponsoringowej przez spółki z udziałem Skarbu Państwa”, opublikowany 15 czerwca 2016 roku, który proponuje rozwiązania dla spółek Skarbu Państwo planujących prowadzenie działań sponsoringowych.

Jak oszczędzić na sponsoringu

W związku z opublikowanymi dnia 15 czerwca 2016 roku "Dobrymi praktykami w zakresie prowadzenia działalności sponsoringowej przez spółki z udziałem Skarbu Państwa" przedstawiamy 7 wskazówek jak zmniejszyć wydatki, a jednocześnie poprawić skuteczność promocyjno–wizerunkową sponsoringu.