Efektywność sponsoringu czyli stosunek nakładów finansowych do osiągniętych korzyści promocyjnych mierzono dotychczas w obszarze odbioru medialnego oraz bezpośredniego uczestnictwa (odbioru pozamedialnego). Postęp technologiczny, który dokonał się w ostatnich latach stworzył nowe obszary oddziaływania sponsoringu oraz narzędzia komunikacji z odbiorcą. Daje to nowe możliwości, szczególnie istotne w przypadku projektów realizowanych przy ograniczonym udziale mediów tradycyjnych np. w obszarze kultury, wydarzeń specjalnych oraz sportu nieprofesjonalnego.
Innowacyjne rozwiązania wymuszają jednak inne spojrzenie na ocenę działań sponsoringowych. Wynika to z faktu, że próby dostosowania tradycyjnych metod pomiaru efektywności do nowoczesnych realiów nie sprawdzają się. „Ekwiwalent reklamowy” odnosi się bowiem do kwestii zasięgowych, a pomija wartość relacji z odbiorcą, która jest najcenniejszym walorem sponsoringu, ze względu na bezpośredni związek ze sprzedażą.
Zapraszamy do udziału w szkoleniu „Wpływ nowych mediów i technologii na efektywność sponsoringu”, które pomoże Państwu oszacować potencjał prowadzonych projektów sponsoringowych.
- Tradycyjne metody pomiaru efektywności sponsoringu w realiach nowych technologii
- Nowoczesne nośniki treści a percepcja odbiorców.
- Nowe media - stare wskaźniki pomiaru.
- AMR - czyli gdzie się podziała widownia?
- Ekwiwalent mediowy - czyli logotypy których nikt nie zauważa.
- Tradycyjne metody pomiaru zwrotu z inwestycji sponsoringowej a rzeczywista wartość świadczeń w obszarze digital (aplikacje mobilne, social media, marketing internetowy).
- Dopasowanie marki i jego wpływ na efektywność sponsoringu czyli nie każdy sportowiec lub artysta to dobry influencer.
- Wartość relacyjna sponsoringu - nowa jakość pomiaru efektywności
- Rzeczywiste i potencjalne korzyści z budowania relacji przez sponsora ze środowiskami ważnymi z punktu widzenia firmy.
- Co przynosi korzyści - ekspozycja logotypu czy aktywne zaangażowanie marki?
- Tradycyjne metody budowania relacji - istotne działanie, ograniczone możliwości.
- Nowe media - nowe metody budowania relacji.
- Wartość relacyjna sponsoringu - cenny profit sponsoringu wyrażony w pieniądzu.
Szkolenie ma charakter zamknięty.
Szczegółowych informacji udzielamy po zapytaniu mailem na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.