Pojęcie sponsoringu pojawia się w wielu aktach prawnych i podlega różnym regulacjom, przez co jego definicja nie jest jednoznaczna. Wykonanie umów sponsoringowych odbywa się w dużej mierze w obszarze działań promocyjnych, które także podlegają przepisom prawa.
Zapraszamy do zapoznania się z programem szkolenia "Aspekty prawno-podatkowe sponsoringu", które pomoże Państwu stworzyć bezpieczne środowisko realizacji działalności sponsoringowej w Państwa firmie.
Program szkolenia
I. Proces negocjacji praw i świadczeń sponsoringowych
- Uwarunkowania prawne, które mogą mieć wpływ na realizację umowy sponsoringowej
- różnice pomiędzy działalnością sponsoringową, a sponsorowaniem
- charakter prawny umowy sponsoringowej
- podstawowe rodzaje umów sponsoringowych
- Wybrane aspekty negocjacji i zapisów umowy sponsoringowej
- ocena wartości oferty sponsoringu
- świadczenia i prawa sponsoringowe, podobieństwa i różnice w kontekście uwarunkowań prawnych
- zabezpieczenia prawne sytuacji kryzysowych w sponsoringu
II. Egzekucja wykonania zobowiązań umowy sponsoringowej
- Metodologie i wskaźniki wyceny praw i świadczeń sponsoringowych
- Rewizja wykonania świadczeń sponsoringowych
- Modele rozliczeń pomiędzy sponsorem, a podmiotem sponsorowanym
- Zabezpieczenie wykonania postanowień umowy w zależności od skuteczności wykonania świadczeń sponsoringu
III. Aspekty podatkowe sponsoringu
- Świadczenia rzeczowe sponsoringu i ich redystrybucja, a podatek dochodowy
- Ekwiwalentność świadczeń sponsoringowych, a podatek VAT