Szkolenia

Pojęcie sponsoringu pojawia się w wielu aktach prawnych i podlega różnym regulacjom, przez co jego definicja nie jest jednoznaczna. Wykonanie umów sponsoringowych odbywa się w dużej mierze w obszarze działań promocyjnych, które także podlegają przepisom prawa. 

Zapraszamy do zapoznania się z programem szkolenia "Aspekty prawno-podatkowe sponsoringu", które pomoże Państwu stworzyć bezpieczne środowisko realizacji działalności sponsoringowej w Państwa firmie.

 

Program szkolenia

I. Proces negocjacji praw i świadczeń sponsoringowych

  1. Uwarunkowania prawne, które mogą mieć wpływ na realizację umowy sponsoringowej
    • różnice pomiędzy działalnością sponsoringową, a sponsorowaniem
    • charakter prawny umowy sponsoringowej
    • podstawowe rodzaje umów sponsoringowych
  2. Wybrane aspekty negocjacji i zapisów umowy sponsoringowej
    • ocena wartości oferty sponsoringu
    • świadczenia i prawa sponsoringowe, podobieństwa i różnice w kontekście uwarunkowań prawnych
    • zabezpieczenia prawne sytuacji kryzysowych w sponsoringu

 

II. Egzekucja  wykonania zobowiązań umowy sponsoringowej

  1. Metodologie i wskaźniki wyceny praw i świadczeń sponsoringowych
  2. Rewizja wykonania świadczeń sponsoringowych
  3. Modele rozliczeń pomiędzy sponsorem, a  podmiotem sponsorowanym
  4. Zabezpieczenie  wykonania  postanowień umowy w zależności od skuteczności wykonania świadczeń sponsoringu

 

III. Aspekty podatkowe sponsoringu

  1. Świadczenia rzeczowe sponsoringu i ich redystrybucja, a podatek dochodowy
  2. Ekwiwalentność świadczeń sponsoringowych, a podatek VAT

Publikacje

Sponsoring pod państwową kontrolą – część I

Analiza prawna wprowadzenia "Dobrych praktyk w zakresie prowadzenia działalności sponsoringowej przez spółki z udziałem Skarbu Państwa".

Dobre praktyki w zakresie prowadzenia działalności sponsoringowej przez spółki z udziałem Skarbu Państwa

Ministerstwo Skarbu Państwa i Ministerstwo Sportu i Turystyki opracowały dokument „Dobre praktyki w zakresie prowadzenia działalności sponsoringowej przez spółki z udziałem Skarbu Państwa”, opublikowany 15 czerwca 2016 roku, który proponuje rozwiązania dla spółek Skarbu Państwo planujących prowadzenie działań sponsoringowych.

Jak oszczędzić na sponsoringu

W związku z opublikowanymi dnia 15 czerwca 2016 roku "Dobrymi praktykami w zakresie prowadzenia działalności sponsoringowej przez spółki z udziałem Skarbu Państwa" przedstawiamy 7 wskazówek jak zmniejszyć wydatki, a jednocześnie poprawić skuteczność promocyjno–wizerunkową sponsoringu.

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.