Efektywność sponsoringu czyli stosunek nakładów finansowych do osiągniętych korzyści promocyjnych mierzono dotychczas w obszarze odbioru medialnego oraz bezpośredniego uczestnictwa (odbioru pozamedialnego). Postęp technologiczny, który dokonał się w ostatnich latach stworzył nowe obszary oddziaływania sponsoringu oraz narzędzia komunikacji z odbiorcą. Daje to nowe możliwości, szczególnie istotne w przypadku projektów realizowanych przy ograniczonym udziale mediów tradycyjnych np. w obszarze kultury, wydarzeń specjalnych oraz sportu nieprofesjonalnego.
Innowacyjne rozwiązania wymuszają jednak inne spojrzenie na ocenę działań sponsoringowych. Wynika to z faktu, że próby dostosowania tradycyjnych metod pomiaru efektywności do nowoczesnych realiów nie sprawdzają się. „Ekwiwalent reklamowy” odnosi się bowiem do kwestii zasięgowych, a pomija wartość relacji z odbiorcą, która jest najcenniejszym walorem sponsoringu, ze względu na bezpośredni związek ze sprzedażą.
Zapraszamy do udziału w szkoleniu „Wpływ nowych mediów i technologii na efektywność sponsoringu”, które pomoże Państwu oszacować potencjał prowadzonych projektów sponsoringowych.
Wartość budżetów przeznaczanych na sponsoring w Polsce wynosi około 1,5 mld PLN rocznie. Największe wydatki na tę formę promocji ponoszą spółki z udziałem Skarbu Państwa z branży energetycznej (19,7%), paliwowej (18,7%) i chemicznej (9%). Sponsoring przez spółki z udziałem Skarbu Państwa jest kwestią szczególnie wrażliwą, odbywa się bowiem za pieniądze należące, przynajmniej w teorii, do wszystkich obywateli.
Zapraszamy do zapoznania się z programem szkolenia "Kontroling działalności sponsoringowej", które pomoże Państwu zapobiec ryzykom związanym z realizacją działań sponsoringowych.
Pojęcie sponsoringu pojawia się w wielu aktach prawnych i podlega różnym regulacjom, przez co jego definicja nie jest jednoznaczna. Wykonanie umów sponsoringowych odbywa się w dużej mierze w obszarze działań promocyjnych, które także podlegają przepisom prawa.
Zapraszamy do zapoznania się z programem szkolenia "Aspekty prawno-podatkowe sponsoringu", które pomoże Państwu stworzyć bezpieczne środowisko realizacji działalności sponsoringowej w Państwa firmie.
Analiza prawna wprowadzenia "Dobrych praktyk w zakresie prowadzenia działalności sponsoringowej przez spółki z udziałem Skarbu Państwa".
Ministerstwo Skarbu Państwa i Ministerstwo Sportu i Turystyki opracowały dokument „Dobre praktyki w zakresie prowadzenia działalności sponsoringowej przez spółki z udziałem Skarbu Państwa”, opublikowany 15 czerwca 2016 roku, który proponuje rozwiązania dla spółek Skarbu Państwo planujących prowadzenie działań sponsoringowych.
W związku z opublikowanymi dnia 15 czerwca 2016 roku "Dobrymi praktykami w zakresie prowadzenia działalności sponsoringowej przez spółki z udziałem Skarbu Państwa" przedstawiamy 7 wskazówek jak zmniejszyć wydatki, a jednocześnie poprawić skuteczność promocyjno–wizerunkową sponsoringu.